sevinmek sözcüğünün zıt anlamlısı nedir ?


sevinmek kelimesinin zıt anlamlı sözcükleri : üzülmek, gamlanmak

<< sevindirici sevmek >>









android-uygulamamiz-yayinlandi


sanalsözlük'te üzülmek kelimesiyle ilgili ne demişler ?

bu kelimeyle ilgili sanalsözlük'te yaklaşık 6 sayfa içerik bulunmaktadır.

  1. mutlu olmak eylemi, ho$a giden bir durum ile kar$ila$mak. genellikle gulmek refleksi ile kar$ilanir.
  2. bazen sevinmek için tek bir -aynı- sebep aylar boyu tekrar tekrar karşısına çıkar insanın. her seferinde cok mutlu olunur ama bi taraftan da sistemin azizliğine kurban gidilmiştir, prosedürler devamlı değişebilir.. her sevinmenin sonunda tekrar sevinebilmek için aynı şeye, kaybetmek gerekebilir o sevinç sebebini. yani şöyle bi söz vardır: allah sevindirmek istediği kuluna önce eşşeğini kaybettirir, sonra buldururmuş. ama son gülen de iyi gülermiş..
  3. paylaşılmaya müsait eylem.
  4. yoktu aslında aklımda, bedenimde...günün yine soyut vaktine denk geldi, farkında olmadan.duygu. sevimsiz suratında hissedilmeyen his.unutmam, içimden söylerim kelimelerimi.fakat!eskiye dair kelimelerin cümleler halinde bir yerde saklandıktan sonra zamansızca karşına çıkması var ya..işte buna denir, bu duygu.şimdi suratımdan okuyabilirsin, tüm kelimelerimi.
  5. dünyanın en güzel şeyidir, insana mahsustur ve herhalde ömründe 2-3 kereden fazla yaşamaz. bense sadece 1 kez sevindiğimi hatırlarım. mutluluk ise çok ayrı kulvarda.
  6. öyle bir geçer zaman ki - dizi müziklerindendir. ismi gibi, sevinmeyi çağrıştırır.http://www.youtube.com/watch?v=qe4dy7n08gw
  7. tum sanal ortamda yilin ilk can erigi maceralarini okumak, sonunda isyan edip "yeter lan erik demeyin yiyen var yiyemeyen var ayip" diye hoykurmek, tum bunlardan haberi olmayan arkadasin turkiye'den ozlenen erigi getirmesi sonucunda yasanilan duygu.
  8. mutluluk ve anlık sevinç olarak detaylandırılabilecek durum. sevinmek kısa süreli bir olgudur ve kısa süreli reaksiyon olarak çıkar. piyango tuttutuğunu görüp deliler gibi ortalarada koşmak sevinç , o parayı doğru kullanıp iyi bir hayat sürmek mutluluk yada sürememek mutluksuzluktur.
  9. içindeki sev- kökü bariz değildir. sevinmek diye ifade ettiğimizde başımıza gelen şey belki cümlelere sığmayan, zihinimizden akan kelimelerle o sıra kendisi ifade olmayan, o fazlaca olan şeydir. kelimesiz olduğu için de duygu kategorilerinde kendine yer bulmuştur belki de.
  10. çok uzun zamandır bugün yaşadım.deep purple'ın april şarkısının köpeğiyim. geçen yıl pikap sistemi kurduğumdan beri deep purple albümüne bakınmaktayım, çok da değil öyle arada aklıma gelince sahibinden gittigidiyor falan. geçen gece dinlerken yine aklıma geldi baktım. ilk defa gördüm. siparişi nasıl verdiğimi pek hatırlamıyorum.bugün geldi plak. koydum, hemen april'i açtım. suratımın hareketlerine inanamadım. içimden belki yıllardır geçmeyen bi his geçti. anane evi kokusu falan deriz ya. ulan hem sevindim hem üzüldüm. ne kadar unutturuyor hayat insana sevinmeyi. yapmamak lazım aslında ya. arada böyle bişeyler bulup delice sevinmek lazım."maybe once in a while i'll forget and i'll smile"sevincimden bitlendim olm \o/

senin sevinmek kelimesiyle ilgili yorumun ne ?

Sitemap